ליעל שלום רב ותודה בעד פנייתך לפורום האגודה האורתודונטית,
את בהחלט מעלה שאלה קשה וכואבת. בהרבה מרפאות ציבוריות, בעיקר במרפאות של הקופות השונות, כדי להוזיל את מחירי הטיפול, ישנו אורתודונט, שלעתים הוא מומחה וגם במקרים רבים אינו מומחה, והוא נעזר במספר רופאי שיניים עוזרים. הוא רואה לרוב את המתרפא ונותן הוראות לרופאים העוזרים לבצע את מה שנדרש. לרוע המזל, עקב העומס של המתרפאים, לא תמיד הוא גם רואה את מה שהרופא העוזר ביצע. על כן מדי פעם הטיפול מסתיים לשביעות רצונם גם של הרופא וגם של המטופל, אבל לפעמים מושג ההיפך - כלומר המתרפא לא שבע רצון מתוצאת הטיפול.
לעתים גם האורתודונט מתחלף ואז המתרפא פונה אל הרופא המחליף, שלא קיבל שום תשלום בעבור הטיפול, ועתה הוא נדרש לבצע טיפול חוזר (מבחינתו בחינם) ובודאי הוא לא שש לבצע זאת.
באשר לביתך - ראשית האם היא לא קבלה מכשירים לשמירת התוצאה? האם היא לא הייתה במעקב לאחר סיום הטיפול?
מה אתם יכולים לעשות כעת? ראשית לשוחח עם מנהל המרפאה ו/או לפנות בכתב לממונה על תלונות המתרפאים (איני יודע בדיוק מה הגדרת התפקיד - בררו זאת עם משרד המרפאה). במידה ופנייתכם לא תיענה בחיוב, ואם אתם מרגישים שהטיפול בהחלט נכשל, יש לכם מספר אופציות נוספות:
במידה והרופא המטפל הינו חבר בהסתדרות לרפואת שיניים אתם יכולים להגיש נגדו קובלנה לבית דין חברים ארצי ויתכן ותקבלו סעד משם.
אתם יכולים לפנות בתלונה למשרד הבריאות ואולי משם תצמח הישועה.
במידה ואתם סבורים שהטיפול היה גם רשלני, אתם יכולים להתייעץ עם עורך דין ואורתודונט מומחה (פרטי) ואם הוא ימצא שהטיפול היה רשלני, יתכן ויש מקום להגיש תביעה לבית המשפט על רשלנות רפואית.
במידה ותזכו במשפט (או בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט) בסכום שתקבלו הבת תוכל לעבור טיפול חוזר אצל רופא מומחה שידאג שהטיפול יסתיים לשביעות רצונה.
לצערי לא עולות בדעתי אופציות נוספות.
בברכה,
פרופ'' ירוחם זילברמן
Banners
דלג על BannersBanners
דלג על BannersBanners
דלג על Banners