ייעוץ עם אורתודונט מומחה יכול להוביל לתוצאה טובה יותרטיפול אורתודונטי יכול לעזור בשיקום –
טיפול אורתודונטי כבר מזמן אינו טיפול לילדים בלבד, מבוגרים רבים בוחרים בטיפול זה לשיפור תפקוד ומראה השיניים שלהם. אולם, עדיין יש להגביר את המודעות לגבי השילוב של טיפול אורתודונטי בטיפול לשיקום הפה.

  • טיפול אורתודונטי יכול לעזור בשיקום של שן בודדת, לדוגמא על ידי תהליך של הבקעה (מכונה בספרות המקצועית הבקעה מאולצת), אשר מייצר גבולות טובים יותר לשיקום ופעמים רבות יכול לחסוך ניתוח חניכיים .תהליך זה הינו פשוט, קצר וחוסך פגיעה בשיניים סמוכות.
  • טיפול אורתודונטי יכול לסייע בשיקום קדמי אסתטי של מספר שיניים. לדוגמא, יישור שיניים לפני התקנת ציפויים אסתטיים יכול לשפר מאוד את התוצאה, ולחסוך נזק אפשרי לשיניים.
  • במקרים של שיקום פה מלא בגין אובדן שיניים נרחב או מחלת חניכים מתקדמת. עזרה של טיפול אורתודונטי מכין משפרת את עמדת השיניים הקיימות ואת המיקום האפשרי של שתלים, ולכן יש לה ערך רב לתוצאה הסופית. בנוסף, הכנה כזאת עשויה גם למנוע טיפולים נוספים בשיניים כגון השחזות אגרסיביות, טיפולי שורש מיותרים ועוד.

טיפול אורתודונטי יכול לשפר את הסיכוי להצלחה בשתלים דנטלים :
בעת תכנון כירורגי להתקנת שתלים דנטלים, טיפול אורתודונטי יכול לשפר את איכות העצם המיועדת להשתלה. בכך הטיפול האורתודונטי משפר משמעותית את הסיכוי להצלחת השתלים והשיקום המותקן עליהם, וכן ליצור אפשרות להתקנת שתלים באזורים בהם אפשרות זו לא היתה קיימת לפני הטיפול האורתודונטי.  הטיפול האורתודונטי יכול לחסוך ניתוחים מסובכים  ויקרים, ולבנות רקמת עצם טבעית, ולא עצם מלאכותית שמנסים לבנות בניתוח.  בנוסף בניית עצם זו היא בכל המימדים, גם במימד הגובה שבו קשה להבטיח תוצאה טובה בניתוח לבניית עצם.

חשוב להבין שמדוברבטיפול אורתודונטי מכין, המחייב התקנת מכשור אורתודונטי. בהשוואה לשיטות כירורגיות לבנית רכס העצם, יש בה יתרונות רבים. ביניהם: סיכויים טובים יותר להשגת מטרה, הגישה היא שמרנית יחסית לאופציה הניתוחית, תהליך בנית העצם הוא פיזיולוגי יותר וצפוי, ניתן להשיג גם מטרות אסתטיות נלוות כמו יישור שיניים ותיקון בעיות סגר נוספות.

שיתוף פעולה מנצח
תוצאה אופטימלית מחייבת שיתוף פעולה נכון בין רופא השיניים, לבין המומחה ביישור שינייים לתכנון הטיפול בהתאם לציפיות המתרפא והמצב הקליני.
לסיכום, טיפול אורתודונטי יכול לעזור בשיקום הן ברמת השן הבודדת, הן ברמת מספר שיניים והן ברמת שיקום פה מלא. יהא זה חכם מצד המתרפא ומצד רופא השיניים המשקם לדון באפשרויות אלו ולפנות לייעוץ של מומחה בתחום יישור השיניים בעת תכנון הטיפול השיקומי.