מנשך צלבי

פורסם ע״י: חגית fiber_manual_record 14.01.2026

אני בת 15 ולאחר בדיקות אצל מומחים שונים כנאירה שאצטרך לעבור ניתוח לתיקון הלסתות.
(הלסת התחתונה סוטה ימינה)
אז קודם כל מתי בערך אוכל להתחיל את התהליך? נאמר לי שצריך לחכות שהעצמות יסיימו לגדול..
בנוסף אני מאד מפחדת מההשלכות של הניתוח האם יתכן שיהיה לי עיוות בפנים לצמיתות?
או דיבור מוזר וחולני,אסימטריה וכו'?
ממש ממש אשמח לתשובה🙏
תודה רבה

  • שלום רב, לשאלתך האחרונה – מטרת הניתוח לשפר יחסי פנים – ולצקן פגמים.
    לגבי הסטיה – יש להבדיל בען סטיה בגלל יחסים של קלאס 3 שמלווים על פי רב בסטיית לסת תחתונה
    לבין סטיה של הלסת בגלל בעיה במפרק.
    אם זה כתוצאה מלסת גדולה ניתן בבנות לעשות את הניתוח כבר בגיל 17. ההכנה נמשכת כשנה וחצי.
    אם בגלל בעיה במפרק – יש לשלול / לאשש זאת על ידי pet ct ואם מדובר בגדילת יתר חד צדדית יש להתערב מוקדם כדי למנוע המשך סטיה. לאחר מגן ניתוח בגיל 17-18.
    בברכה, דר׳ גלייס .

כתוב תגובה:

נא להזין שם
נא להזין כתובת אימייל
נא להזין תוכן בתגובה