שני נושאים: 1.הגדרות באינטרנט של רופא שיניים שהוא לא מומחה לאורתודנטיה עפי האגודה.2. בשיטת אינקוגניטו יש חוט שהובטח לי כי הוא נבנה לאחר סריקה עי רובוט .האם ניתן להשתמש בחוט הזה במהלך הטיפול עם כיפופים שונים ידניים עם צבת טיפולית ללא תוכנית מסודרת.

פורסם ע״י: ליאור fiber_manual_record 25.08.2021

שלום רב,
הרבה אנשים מסתבר לא מודעים לחוק המאפשר לכל רופא שיניים לעסוק ביישור שיניים ,תופעה שהולכת וגדלה עם כל ההתפתחות של שיטות שונות ומגוונות ליישור שיניים שקוף..פנימי וכו למבוגרים.לפעמים עוברים קורס ווחושבים שבזאת הסתיימה ההתמחות.יש אולי מוצלחים ויש פחות והרבה פחות….
ההגדרות באינטרנט ,מאד מבלבלות ומטעות ציבור גדול וחבל .כי אחכ יש נזקים לשיניים והמטופל נשאר חסר אונים.
האם הגדרות כגון: דר מתמחה ביישור שיניים ולסתות (אורתודנטיה), מרפאת יישור שיניים.אורתודנטיה למבוגרים בלבד
בעל ידע ונסיון בתחום האורתודנטיה..
אילו הגדרות מאד מבלבלות למי שטירון ולא מודע לחוק שדרך אגב למשל בארהב לא קיים.. כמו שאני לא אלך לכל אורתופד .יש מומחה לגב..לכף יד וכו..עד שחוויתי בעצמי נסיון רע עם רופא שהוא לא אורתודנט .חבל שלא הייתי מודעת לכך קודם ומסתבר שציבור רחב לא מודע לזה ונפגע.נכון שמחובת המטןפל לבדוק ולברר.אבל הרופא הופיע בטלויזיה בתוכנית מוכרת.מכרה שהמליצה לי ומסתבר שהטעתה שלא בכוונה וסמכתי עליה מסצבר שגם נפגעה .
לגבי שאלתי השניה.הוסבר לי שחוט הברזל שמורכב על שיניי אחרי סריקה ממוחשבת וכיפוף עי רובוט ,הוא עד סוף הטיפול ולמעשה הטיפול הוא בהחלפת גומיות.לצורך יישור פנימי קטן מאד בשיטת אינקוגניטו..האם ניתן באמצע הטיפול .לעשות כיפופים ידניים כמו בשיטות הסמכים הרגילות , אך גם ללא איזו תוכנית טיפול מוסדרת ללא סריקה אלא נסוי ותהיה תוך כדי כיפוף ידני מידי חודש וקצת, במשך שנה וקצת לאחר שנה שטיפול רק עם החלפת גומיות לא צלח?פעולה זו גרמה להבלטת שיניי והארכתן החוצה….
תודה

  • תודה על פנייתך לאתר האגודה האורתודונטית.
    לשאלתך הראשונה, החוק במדינת ישראל מאד חד משמעי ואינו נתון לפרשנות. כל רופא שיניים (למרות שהחוק מאפשר לכל רופא שיניים לבצע כל טיפול שיניים כולל יישור שיניים) שאין בידיו תעודת מומחה ליישור שיניים מטעם משרד הבריאות – אינו מומחה ולכן יכול להקרא בישראל רופא שיניים בלבד. כל תוספת שהוא מוסיף ליד שמו כגון "יישור שיניים בלבד", מומחה ארה"ב ועוד אינה חוקית. לצערנו האגודה הגישה תלונות רבות כנגד מתחזים למשרד הבריאות אולם האכיפה כמעט ולא קיימת.
    לגבי שאלתך השנייה, החוטים המכופפים על ידי רובוט אינם ניתנים לשינוי רב ואני רוצה לקוות שהרופא שמטפל בך יודע מה עליו לעשות וכיצד לשנות את החוט ו/או להזמין חוט חדש בהתאם לצורך הרפואי.
    בהצלחה
    ד"ר רפי רומנו
    מנהל הפורום

כתוב תגובה:

נא להזין שם
נא להזין כתובת אימייל
נא להזין תוכן בתגובה