הגבהות בשיניים טוחנות לאחר ביצוע קיבוע ליישור שיניים

פורסם ע״י: מאיה fiber_manual_record 10.01.2023

שלום וברכה,
עשיתי יישור שיניים לפני 18 ש', לאחרונה הקיבוע התרופף בשן אחת. יש לציין שהקיבוע הישן היה מושלם! (תודה לד"ר שפינקו) מותאם באופן מדויק למבנה השיניים, ללא בליטות המפריעות ללשון ולדיבור, הפה נסגר בקלות וללא כל הפרעה. פניתי לאורתודנט מומחה והוא הציע לי להחליף את כולו. (למרות שהיה צורך לתקן רק בשן אחת…)
לאחר חידוש הקיבוע, נוצרה הפרעה בסגירת הלסת, כנראה שהחומר המדביק לא הונח בצורה נכונה ולכן הרופא הוסיף לי הגבהות בשיניים. (בלי להסביר דבר על המטרה, משך הזמן, המזון שיש לאכול וכדו')
הדבר מקשה עליי לדבר, לאכול ואף גורם לכאבים.
אשמח לדעת- האם הגבהות בזמן קיבוע זה דבר מוכר? מה המטרה? האם זה זמני? האם הקיבוע אמור לכאוב?
במרפאה קשה מאד לקבל תשובות…

  • תודה על פנייתך לאתר האגודה האורתודונטית
    במהלך השנים שעברו מאז בצעת את הקיבוע חלו שינויים בסגר ובעמדת השיניים (כן, גם כאשר מודבקים קיבועים). העובדה שקיבוע נשבר מעידה לרוב על תזוזה כזו ו/או שחיקה של שיניים שגורמת למגע שלא היה קיים קודם והוא שגרם לשבירה של הקיבוע. הקיבוע החדש שהודבק יכול לגרום לשינוי בסגירה בגלל מגעים של השיניים התחתונות. מגעים אלו יכולים לגרום לשינויים לא רצויים בסגר. מציע שתבקשי מהאורתודונט לבדוק את מצב הסגר שלך ולא רק לבצע קיבוע חדש שעלול להתנתק שוב ו/או לגרום לשינויים לא רצויים. לעיתים לא ניתן להדביק קיבוע ואז יש להסתפק בפלטה ללילה בלבד (למרות שהיה קיבוע במשך מספר שנים ללא הפרעה).
    מקווה שעניתי על שאלתך
    בברכה
    ד"ר רפי רומנו
    מנהל הפורום

  • תודה על תגובתך המהירה, א. אני מניחה שחלו שינויים ותזוזות ואכן אני מרגישה אותם אך אדייק- הקיבוע לא נשבר כלל! נוצרה שחיקה קלה של הדבק בשן אחת בלבד. בגלל צחצוח וניקוי אבנית. המנשך היה מושלם! ב. האם לא אמורים להתאים את הקיבוע ללסת התחתונה גם? האם לא ניתן להשחיז מעט את הדבק?
    במצב הנוכחי עם ההגבהה (לדעתי זו החלטה תמוהה ביותר) אני מרגישה תזוזה של השיניים כלפי חוץ, לחץ בלסתות , כאבים וחוסר נעימות כללית. אני ממש מודאגת מהתוצאה…לא מתחשק לי לבצע יישור נוסף…
    ג. האורתודנט המומחה לא פנוי לענות על שאלות/ להקשיב לבקשות, הוא מתזז בין 4-3 מתמחים בו זמנית. ולא טורח לבדוק את העבודה שלהם.
    שוב תודה

    • צר לי אבל לא נוכל להשיב תשובה יותר מפורטת מבלי בתדקי באופן קליני על ידי רופא. את כמובן יכולה לבוא לייעוץ נוסף אצל רופא אחר. רשימת מומחים נמצאת באתר האגודה.
      בברכה
      ד,ר רפי רומנו
      מנהל הפורום

כתוב תגובה:

נא להזין שם
נא להזין כתובת אימייל
נא להזין תוכן בתגובה