חיך צר עם פיסטולות עקב שפה וחיך שסועים דו צדדי

פורסם ע״י: מיטב fiber_manual_record 13.02.2023

אם יש פתרון אורתודנטי לחיך צר ללא הרחבה כירורגית sarpe? כי הייתי בהתייעצות בבתי החולים בארץ כולל רמב"ם אמרו שזה עלול להרחיב את שסע בחיך(יש פיסטולות גדולות) ודיבור האפי שלא אוכל לדבר רגיל ולאכול שלא ניתן לעשות ניתוח סגירת חיך וגם לא קידום לסת עליונה בגלל אספקת הדם נמוכה עד מסוכנת מאוד והצטלקויות רבות בחיך עקב ניתוחים, לטענתם ניתוחים יכשלו ויחמירו את המצב שלי יותר.
לסת עליונה צר מאוד, לסת תחתונה בולטת, מבנה קלאס 3 ופרוגניטזם ואיסמטרית, חיך צר מאוד עם פיסטולות גדולות.
אם יש משהו אפשר לגרום להתאמה לסתות והסגר לסתות ושיניים תקינים ללא הרחבה sarpe? אני מפחדת להרחיב חיך כי זה עלול להיכשל עקב ניתוחים רבים כולל השתלות עצם נכשלו בעבר, אם אעשה את ניתוח והוא יכשל וזה יכול להיות גרוע מעכשיו מאשר קודם שבתי החולים מתנגדים לניתוח הרחבה חיך וקידום לסת עליונים ולא רוצים לגעת בי. אם יש פתרון ללא הרחבה כירורגית?

  • שלום ותודה על פנייתכם לפורום האגודה
    טיפול במקרים עם חיך שסוע הינו טיפול מאתגר שדורש תכנון מולטידיספלנרי של מומחה לישור שיניים וכירורג פה ולסת ולפעמים צריך מומחים מתחומים אחרים
    לצורך הערכת מקרה ללא קשר אם זה עם חיך שסוע או לא צריך בדיקה קלינית ורנטגנית מעמיקה.
    טיפולים של חיך שסוע שדורש בד"ך מעורבות מולטידיספלנרית מתבצע ברוב המקרים במסגרת בית חולים עם תכנון לפי הממצאים של הבדיקה עצמה

    ד"ר חנא זרייק , מנהל הפורום

    • כפי שכתבתי, הייתי בהתייעצות בבתי החולים עם ישיבת צוות עם כל רופאים שהם אורתודנט, כירורג פה ולסת ורופא אא"ג, ורופאים מתחומים שונים. הם אמרו אותו דבר.
      כלומר אני מקרה אבוד לגמרי שאי אפשר לטפל בי?

  • כפי שכתבתי, הייתי בהתייעצות בבתי החולים בארץ בישיבת צוות עם כל רופאים מומחים בפה לסת, אורתודנטיה, שיקום פה, אא"ג ועוד.
    כלומר אני מקרה אבוד שאי אפשר לטפל בי?

  • לצערי אי אפשר לענות בחיוב או שלילה כי צריך הערכה מלאה של המקרה בשביל לתת תשובה
    מוזמנים ללכת למחלקות אורתודונטיה או למומחי ישור שיניים מהרשימה לצורך בדיקה קלינית

כתוב תגובה:

נא להזין שם
נא להזין כתובת אימייל
נא להזין תוכן בתגובה