מנשך פתוח מבוגרים

פורסם ע״י: מנשך fiber_manual_record 15.03.2021

שלום. אני בת 28 סובלת ממנשך פתוח של כ5 ממ.
בילדותי מצתתי מוצץ עד גיל מאוחר והשיניים התחתונות שלי היו עקומות, אבל המנשך היה סגור. בגיל 18 ניגשתי לאורטודנט על מנת לתקן את עקמומיות השיניים מבלי לדעת מהן ההשלכות האפשריות לגבי שינוי צורת המנשך. לאחר הגשר קשתות השיניים היו ישרות אך התיאום בין הלסתות השאיר מנשך פתוח. כששאלתי את הרופא לגבי סגירה של המנשך שהופיע בסוף התהליך הוא טען כי זו סוגיה מורכבת ושאין ביכולתו לטפל בה ועל כן הוא עשה לי גשר נוסף כשנתיים לאחר מכן מה שכמובן לא סגר את המנשך אלא רק צמצם אותו לתקופת הגשר עצמו. בעיית המנשך גורמת לי לכאבי ראש, כאבי פנים, קליקים במפרק הלסת, אי יכולת לאכול בצורה מסודרת עם השיניים הקדמיות, כמו גם בעיה אסתטית בעת דיבור או חיוך. פניתי לכירורג פה ולסת והוא הציע לי להקל על הכאבים בעזרת סד לילה אך לא נתן לי פתרון עמוק לבעיה. שאלתי אותו לאן אני צריכה לפנות אם הוא לא יכול להציע לי פתרון? אורתודונט? כירוג?
אני מרגישה קצת חסרת אונים בנושא משום שאיני יודעת למי לפנות. אני מוכנה לעבור טיפול גם אם הוא ארוך וגם אם הוא מצריך עבודה מעמיקה יותר על הרגלי דיבור ודיקציה כיוון שהבנתי שגם זה קשור אחד בשני.
אשמח לעזרתכם..
תודה מראש.

  • שלום ותודה שפנית אלינו
    למנשך פתוח יש הרבה גורמים.
    יש צורך לבדוק אותך ולהבין מה גורם למנשך הפתוח.
    תוכנית הטפול תבנה בהתאם.
    יש מספר אופציות
    1- פתרון אורתודונטי
    2- פתרון אורתודונטי בסיוע שתלים כעיגון
    3- פתרון משולב – אורתודונטי – כירורגי.
    כדי לקבוע איזה אופציה לבחור את צריכה להבדק על ידי אורתודונט מומחה שיתכן וגם יתייעץ עם כירורג ויצכן ותופני לעוד בדיקות לפני ההחלטה איזה טפול מתאים לך.
    בכל מקרה – הבעיה פתירה על פי רב.
    בהצלחה

כתוב תגובה:

נא להזין שם
נא להזין כתובת אימייל
נא להזין תוכן בתגובה