מחסור בשתי שיניים (מולד)

פורסם ע״י: שלמה fiber_manual_record 25.11.2023

שלום ד"ר,
לבתי בת ה- 11 קיים חוסר של שתי שיניים (השן החסרה היא השן הצמודה לשן הקדמית – אחת מכל צד). הטיפול שהוצע לנו הוא להזיז את כל השיניים שבלסת העליונה קדימה ובכך להימנע מצורך בשני שתלים במקום החסרות בעתיד. בהמשך לטפל אסתטית בשתי השיניים החותכות שהובאו קדימה על מנת להקנות להם מראה פחות חותך ויותר מעוגל. יש לי שתי שאלות: האם טיפול כזה לא יגרום לכאבים בלסת, בעיות בלסת בעתיד, קליקים וכו', כתוצאה מהזזת השיניים שאולי לא ישבו בדיוק אחת מעל השנייה בלסת העליונה ובלסת התחתונה? שאלה נוספת – האם טיפול כזה לא יפגע במראה הפנים של הילדה? אציין שהאורתודנט הוא מומחה ורשום באגודה. תודה למשיבים.

  • שלום רב,
    באופן כללי, במצב של חסר שיניים ניתן לטפל ב-2 אופנים: פתיחת מקום וביצוע השלמה של השיניים החסרות (לדוגמה ע"י שתלים) או סגירת מקום ע"י הזזת שיניים לתוך מרווחי השיניים החסרות.
    יש יתרונות וחסרונות לכל שיטה, ובחירת האסטרטגיה הנכונה לכל מקרה תלויה בהרבה פקטורים, כגון: הסגר הנוכחי, צורת השיניים, גודל השיניים, גיל המטופל/ת ועוד.
    באם הטיפול מבוצע באופן נכון ומקצועי, הוא לא יפגע במראה הפנים והסגר אלא להפך – ישפר אותם, כיוון שניתן להגיע לסגר ואסטטיקה טובים גם במצב התחלתי של חסר שיניים. בהצלחה בטיפול.

כתוב תגובה:

נא להזין שם
נא להזין כתובת אימייל
נא להזין תוכן בתגובה